رعایت بهداشت در رستوران ها
رستوران به مکانی گفته می شود که در آنجا خوراکی ها و نوشیدنی های متنوع ارائه می شود. رستوران رفتن برای خیلی ها یک تفریح و تنوع تلقی می شود. و بسیاری از انسان ها نیز با توجه به کمبود وقت و نبود زمان کافی برای آشپزی اکثرا غذای خود را در رستوران ها سرو کرده و یا سفارش می دهند و در منزل صرف می کنند.
در زمان شیوع کرونا و روزهای اولیه قرنطینه شیوع از همان رستوران ها شروع شد. در شهر قم یک کارگر پیتزا فروشی کرونا داشته و خود مطلع نبوده و آن را به اکثر افرادی که در آن محل پیتزا خورده بودند انتقال داده بود. و همین رستوران خیلی ها را به کام مرگ کشاند.
پس در دوران قرنطینه رستوران ها نیز از جمله مکان هایی بودند که بلافاصله تعطیل شدند. در این روزها که هنوز مجبوریم کرونا را در کنار خود تحمل کنیم برای رفتن به رستوران و غذاخوری ها باید یک سری اصول را رعایت کنیم.
قبل از رفتن به رستوران توجه کنید که تمامی کارکنان رستوران ماسک و دستکش دارند. اگر دیدید فردی در رستوران اصولات را رعایت نکرده به آن رستوران اصلا وارد نشوید.
جهت غذا خوردن در رستوران حتما رستوران های خلوت را انتخاب کنید. و توجه داشته باشید صندلی هایشان فاصله مناسب (۲ متری) را رعایت کرده باشند. از دست زدن به وسایل خودداری کرده و قبل از غذا خوردن حتما دستانتان را ضد عفونی کنید.
زمانی که گارسون غذا را تحویل داد و از شما دور شد ماسکتان را ورداشته و شروع به غذا خوردن کنید. برای ضدعفونی کردن دستان باید حتما همراه خود الکل داشته باشید. رستوران ها می توانند جهت رعایت بیشتر بهداشت و اطمینان دادن به مشتریان یک دستگاه ضد عفونی کننده دست در رستوران نصب کنند و از مشتریان بخواهند قبل از ورد به رستوران دستانشان را ضد عفونی کنند. این دستگاه می تواند در آشپزخانه رستوران نیز برای ضدعفونی کردن دستان کارکنان مورد استفاده قرار گیرد.
